23 Nisan 2010 Cuma

23 Nisan..










Öğretmenliğe başladığım ilk yirmi üç nisan töreninde stajyerdim,o günki heyecanım her öğretmenlikle ilgili sunumda içimde aynı tazeleğiyle yaşamakta..Bugünde 23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramın'da öğrencilerimle sahnedeydim.

Onların gözlerindeki pırıltıyı hiçbir zaman unutmayacağım...En güzel duygulardan biri de sizlere olan sonsuz güvenleri.Minnacık kalplerinin saflığı,yüzlerindeki gülümser ifadeleriyle onlar benim için tatlı birer melekti..Ben bu sabah törende onların bu mükemmel duruşları karşısında dimdik durabilmek için,yanaklarımdan göz yaşlarımın süzülmemesi için büyük bir çaba sarfettim.Şarkıları yanlış okumamaları için onları yönetendim belki ama herbirinin de annesi gibiydim.Bir anne için belki de sadece kendi çocuğunun başarısı önemliyken; benim için oradaki seksen öğrencinin de başarısı önemliydi...
Ben seksen çocuğun da orada annesiydim!!!

Bir baba gibiydim kimi zaman,güçlüydüm,ellerimin dansıyla seksen tane öğrencinin resisi gibi otoriterdim...Tatlı serttim.Bir göz temasıyla güldüren,bir mimikle ciddiyete davet edendim...

Ben bugün 23 Nisan Çocuk Bayramında beş yıldır icra ettiğim öğretmenlik mesleğimin beşinci çocuk bayramını öğrencilerimle kutladım.Beş yıl önce izleyeceğiniz korodaki birçok öğrencim 3 yaşındaydılar.Büyük bir sevgi bağıyla bağlandık birbirimize,aramıza sonradan katılanlarda oldu,onlarıda sevgi listemize ekledik...O listenin sonu yok...İsimler sürekli çoğalıyor....Liste büyüyor...

Sevgili öğrencilerim,geleceğin gençleri,anneleri,babaları,öğretmenleri...Belki de müzik öğretmenleri...Sizleri seviyorum,sizlere güveniyorum.Hep böyle pırıl pırıl kalın.Ben sizin gelecek yıllarda öğretmeniniz olsam da olmasam da hep bugünkü gibi sevinin,övünün,güvenin çocuklar!

MÜZİK öĞRETMENİNİZ
MERVE UTANDI
23 NİSAN 2010



3 yorum:

  1. Merve'cim çok duygusal bir yazı, inan gözlerimden şu anda yaşlar süzülüyor. Senin gibi değerli bir insanı tanıdığım için, canım arkadaşım olduğun için ve de 3 yıl boyunca biricik oğlumun Müzik Öğretmeni olduğun için hem kendimi hem de Efe Can'ı çok şanslı buluyorum. Senin yerin hiçbir zaman doldurulamaz bizim için. Sen bizim biricik Merve Öğretmen'imizsin, bu böyle bilinsin!!!

    YanıtlaSil
  2. Resimler harika, bayıldım!!!
    'Hep Efe Can, hep Efe Can!'

    YanıtlaSil
  3. Canım arkadaşım ne güzel şeyler söylemişsin..Sizleri tanımak,Efecan gibi üstün yetenekli bir öğrencinin öğretmenliğini uuzn bir zaman sürecinde yapmak,büyümesini an an gözlemlemek,senin gibi hakikatlı,özel dostları kazanmış olmak esas benim için bir şans..Duygulanmamak imkansız..Bu dostluğumuz sağlıkla uzun uzun yıllar sürecek..
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil