6 Mart 2010 Cumartesi

Kek..







Öğretmenliğe başladığım ilk yılı,ilk günü hala heyecanla hatırlarım.Sınfımı nasıl süslerim,nasıl çocukların hoşlanabileceği bir mekana dönüştürebilirimin tatlı telaşıyla günlerce sabahlayarak; müzik ile ilgili dökümanları,posterleri ,resimleri toplayarak;kendimce değişik dekorlar oluşturarak,elimdekileri duvarlara,ders yapacağım odaya tek tek işledim.Başta dört beyaz duvar, beyaz iki dolap ve yirmi sıra sandalye,öğretmenler masasıyla bana teslim edilen oda şimdi ; boyalar üzerine sıkılmış boyanacak tuvale özenle aktarılacak hangi rengi seçeceğinize karar veremeyeceğiniz rengarenk bir paleti andırıyordu.

Objeleriyle,oyuncaklarıyla,tavan süsleriyle,perdeleriyle sanki oyun bahçesi,şirin soft bir bebek odası,çocukların içine girdiklerinde eğlenceli müzik seyahetlerine çıkabilecekleri sevimli bir mekana dönmüştü müzik odam.Masamın alfabe desenli örtüsü,ikram edeceğim karemelalarla dolu şeker sepetimde hazırdı.Ellerim titriyordu,az sonra içeri bana ilk kez “öğretmenim” diyecek minik saf yürekli,pırıl pırıl öğrencilerim girecekti.Her birinin gözlerindeki ışıltı,masumiyet gözlerimi doldurmaya yetecekti.İnsan tüm çocukları bağrına basmak ister miydi?

Günler,aylar,yıllar geçti.....
Sevgiyle, hoşgörüyle,inançla,bilgilerinizin ışığıyla beslediğiniz,yaratıcı,üretken,güçlü beyinlerin sahibi öğrencilerinizin gelişmelerini an an takip ederek,yükseldiklerini gözlemlemek kadar mutluluk verici bir duygu olamaz.

Öğretmenlikte beşinci yılım..

Öğrencilerime duyduğum güven hiçbir zaman beni yanıltmadı..

Bu dönem üçüncü sınıflarla bir çalışma yaptık.Tüm öğrenciler kek ile ilgili bir sunum yapmışlardı.Pano çalışmalarında hayallerindeki kekleri yansıtmışlardı tüm ayrıntılarıyla..Ben de onlara bir sürpriz yaptım,özenle yarattıkları keklerin bir şarkısı, reklam müziği olsun istedim.İki hafta öğrencilerime sözleri ve bestesi bana ait olan “Kek” şarkısını çalıştırdım.Kartonlara kek yapımında kullanılan tüm malzemeleri çizdim.Öğrencilerim onları özenle kestiler,boyutlandırıp,renklerdirdiler.Onların fikirlerinden faydalandım.Birlikte yeşil yazı tahtamıza kek resimleri çizdik,karton kek malzemelerimizle dekorlar oluşturduk.Onların telaşı,ciddiyetleri görülmeye değerdi...Sorumluluk,görev bilinci gelişmiş öğrencilerimle hazırdık artık...

Kostümlerimiz,mutfak önlüğü,mutfak bonesi,şapkası,aşçı kıyafetleri oldu.Ellerimizden mutfak eldiveni ya da çırpıcı da eksik olmadı.Dilimizde Kek şarkımıza,bedenimizle ritimler katarak canlı bir şekilde bu mini gösteriyi sınıfta sunduk.

Üçüncü sınıf öğrencilerime,bize destek olan üçüncü sınıf öğretmenlerimize çok teşekkür ediyorum...



İşte meşhur KEK şarkımızın sözleri.....

Fındıklı,üzümlü,çikolatalı;
Nefis taze enfes tat
“İstek Kek!”

Yumuşacık,taptaze tatlı kek,
Çıtır çıtır sımsıcak farklı kek,

Vişneli,armutlu,şeftalili;
Kakaolu,vanilyalı,naneli,
Limonlu,havuçlu,drajeli,
Nefis taze enfes tat ;
"İstek Kek!"

Yumuşacık taptaze tatlı kek,
Çıtır çıtır sımsıcak farklı kek,

“İSTEK KEK” !!!!!!!!!!!!!!

Söz:Merve UTANDI
Müzik:Merve UTANDI
Dekor: 3A- 3B- 3C SINIFI ÖĞRENCİLERİ
Kostüm:3A- 3B- 3C SINIFI ÖĞRENCİLERİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder